Gençler arasında son dönemlerde kozmetik bakım ürünlerine karşı artan bir ilgi ve karışıklık olduğunu belirten Türk Dermatoloji Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Başak Yalçın, bu durumu kliniklerindeki hastalarda net bir şekilde gözlemlediklerini söyledi. Sosyal medya platformlarında fenomenler aracılığıyla gençlere birçok bakım ürünü tanıtıldığını ve neredeyse zorlayıcı bir şekilde bu ürünlerin kullanımı teşvik edildiğini belirtti.
‘CİLDİN DOĞAL DENGESİNE DİKKAT EDİLMELİ’
Yalçın, gereksiz yere kullanılan serumlar, kremler ve maskelerin cilde zarar vererek bazı cilt problemlerine yol açabileceğine dikkat çekerek, “Genç ve sağlıklı bir cildin temizlenmesi ve güneşten korunması dışında genellikle ekstra bir bakıma ihtiyaç yoktur” dedi.
Gereksiz ve abartılı cilt bakım ürünlerinin kullanımının gençlerde son yıllarda akne, kızarıklık, lekelenme ve egzama gibi cilt problemlerinin artmasına neden olduğunu vurgulayan Yalçın, “Sosyal medya üzerinden genç kadınlara ‘güzel olma zorunluluğu’ dayatılmaktadır. Bu durum toplumda önemli tıbbi, etik, psikolojik ve sosyolojik sonuçlara sebep olmaktadır. Bazı gençlerde vücut algısıyla ilgili bozulmalar, özgüven eksikliği ve sosyal izolasyon görülebilmektedir” diye konuştu.
‘TİCARET AMACI GÜDÜLÜYOR’
Sosyal medyada asıl amaçın ticaret olduğunu vurgulayan Yalçın, önerilerin sürekli değiştiğini, çeşitlendiğini ve gençlerin kafasını karıştırdığını belirtti. Gençlerin bu önerilerin arkasındaki ticari amaçları ve fenomenler aracılığıyla yapılan reklam kampanyalarını bilmesi gerektiğini ifade eden Yalçın, “Çoğu öneri gereksiz ve doğru değildir” şeklinde konuştu.