Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Türkiye’de sahte cep telefonu uyarısı: Hepsi toplatılıyor

Açıklamada “Piyasada, firmamızın marka ve modelleri kopyalanarak bilgimiz ve onayımız dışında üretilmiş sahte ürünlerin varlığı tespit edilmiştir. Bu kapsamda gerekli hukuki süreçleri başlatmış ve mücadeleyi sürdürmektedir. Orijinal ürünlerimizle …

Avdagiç’ten ‘belirsizlik’ uyarısı: Türkiye hazırlıklı olmalı

İstanbul Ticaret Odası’nın mayıs ayı Meclis toplantısında konuşan Avdagiç, küresel şirketlerin, jeopolitik gerilimler, pandeminin ardından değişen tedarik zinciri yapısı ve Çin’in içine dönük politikaları nedeniyle alternatif yatırım bölgelerine …

Hindistan Siyonizmi: Rol modeli İsrail

6 Mayıs’ta Pakistan’a saldıran Hindistan ordusunun Azad Keşmir’de iki camiyi de hedef alması, ülkede Başbakan Modi ile birlikte yükselen “İslam düşmanlığının” göstergesi. Modi döneminde İsrail’in yakın müttefikine dönüşen ülkede yönetici elitin ideolojisi haline gelen “Hindutva” da “Siyonizm”e benzerliğiyle dikkat çekiyor.

4 şirkete davetle 7 yılda 28 milyarlık ihale

4 şirkete davetle 7 yılda 28 milyarlık ihale

BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli otomobil devi BYD, Türkiye’de yeni fabrika kurmaya hazırlanırken sürpriz bir kararla planlarını değiştirdi. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üretim üssüne çevirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak …

Sanayi üretimi verileri açıklandı: Hangi sektörlerde yükseliş var?

Sanayi üretimi, Mart 2025’te hem yıllık hem de aylık bazda artış gösterdi. Madencilik, imalat sanayi ve elektrik-gaz sektörlerinde olumlu bir gelişim yaşanırken enerji sektöründe bir azalma kaydedildi.