Çin’de üretilen Tesla’nın vergisi düşebilir

Avrupa Birliği (AB), Çin’den ithal edilen elektrikli otomobillere yönelik teklif ettiği vergi oranlarında bazı değişiklikler yapmayı, Tesla için ise istisna uygulayarak vergiyi yüzde 20,8’den 9’a düşürmeyi planlıyor.

AB Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle başlatılan soruşturmanın bir adımı olarak hazırlanan “nihai bulgu” taslağını açıkladı.

Açıklamada, soruşturmadaki bulguların paylaşılmasının taraflara konuyla ilgili görüşlerini sunma imkanı sağladığı kaydedildi.

Komisyonun, gelecek bütün yorumları analiz ettikten ve üye ülkelerin görüşlerini aldıktan sonra nihai kararı AB Resmi Gazetesi’nde yayınlanacağına dikkat çekilen açıklamada, daha önce teklif edilen vergi oranlarında bazı değişiklikler yapıldığı vurgulandı.

Açıklamada, yeni teklif kapsamında BYD’ye yüzde 17, Geely’ye 19,3, SAIC’e 36,3, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticilerine yüzde 21,3, işbirliği yapmayan diğer şirketlere ise yüzde 36,3 vergi uygulanacağı, Çin’den ihracat yapan Tesla’ya ise bireysel olarak yüzde 9’luk vergi oranı getirileceği belirtildi.

AB üreticileri ile işbirliği ve ortaklık yapan Çinli üreticilerin öngörülenden daha düşük vergi oranlarından yaralanabileceği hatırlatılan açıklamada, söz konusu telafi edici vergilerin geriye dönük olarak tahsil edilmemesi kararı alındığı ifade edildi.

Açıklamada, soruşturmadaki kesin bulguları içeren yönetmeliğin en geç 30 Ekim’e kadar AB Resmi Gazetesi’nde yayımlanacağı bildirildi.

AB Komisyonu, 5 Temmuz’da Çin’de üretilen elektrikli otomobillerin Birlik üyesi ülkelere ithalatında geçici ilave vergi uygulamaya başlamıştı. Bu kapsamda, BYD yüzde 17,4, Geely yüzde 19,9, SAIC yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticileri ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan diğer şirketler ise yüzde 37,6 vergiye tabi tutulmuştu.

Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu.

Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine ekleniyordu. Söz konusu kararla Tesla’ya yüzde 20,8 ek gümrük vergisi getirilmesi bekleniyordu. Son teklif bu oranı yüzde 9’a indiriyor.

Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyordu.

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini geride bırakıyordu.

AB’de satılan elektrikli araçlar arasında Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaşmıştı.

Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyordu.

Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi yapılıyor.

Avrupa’daki, özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki, üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyordu.

Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki kayıplardan çekiniyor ve vergiye karşı çıkıyordu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

hh
bonus hunt
betmarlo
egt oyna
pragmatic slot oyunları
barn festival
dog house megaways
betibom
sweet bonanza
tombala oyna
aresbet
wild west gold oyna
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
markaj giriş
sweet bonanza
sugar rush
diyarbet
diyarbet
diyarbet
gates of olympus oyna
big bass bonanza oyna
trwin
diyarbet
diyarbet
casipol
casipol
casipol
betingo
egt oyna
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
tombala
casinoprom
casinoprom
casinoprom
casinoprom
casinoprom
casinoprom
casinoprom
kiralik sunucu sanal sunucu
Pendik Escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
istanbul escort
istanbul escort
bahçeşehir escort
bakırköy escort
şirinevler escort
şişli escort
esenyurt escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
beylikdüzü escort
Ümraniye Escort
Ataşehir Escort
Şişli Escort