Eski İsrail Başbakanı: İran’a gizlice Starlink soktuk

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, bugün yaptığı açıklamada, İsrail’in İran’daki hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla ülkeye Starlink internet alıcıları kaçırdığını kabul etti. Bennett, Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetinin bu planların devamını getiremediğini belirtti. Reuters ajansının aktardığına göre Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde konuşan Bennett, görevde olduğu 2021-2022 döneminde “internet ve sosyal ağların sürekliliğini sağlayacak on binlerce Starlink alıcısının edinilmesi ve İran’a kaçırılması sürecini” başlattığını ifade etti. Elon Musk’ın kurucusu olduğu SpaceX şirketine ait olan Starlink, uydu üzerinden internet bağlantısı sağlıyor. İran yönetimi daha önce de ABD ve İsrail’i, ulusal güvenliğini sarsmak amacıyla ülkeye yasa dışı yollarla bu cihazları sokmakla…

Trump’dan dünyayı değiştiren hata

İngiliz basınının önde gelen gazetesi The Telegraph, ABD Başkanı Donald Trump’ın İran’a yönelik savaş politikasını sert sözlerle eleştirdi. İngiltere merkezli gazete, yaşanan süreci Trump’ın iki başkanlık dönemindeki en büyük dış politika başarısızlıklarından biri olarak nitelendirirken, savaşın yalnızca Orta Doğu’daki dengeleri değil, küresel güç dağılımını da önemli ölçüde etkilediğini savundu. KRİTİK SÜREÇ BEYAZ SARAY’DAKİ TOPLANTIYLA BAŞLADI Haberde, olayların seyrini değiştiren gelişmenin 11 Şubat’ta Beyaz Saray’daki Durum Odası’nda gerçekleşen toplantı olduğu belirtildi. İddiaya göre İsrail Başbakanı Benjamin Netanyahu, yaklaşık bir saat süren sunumunda ABD ile İsrail’in İran’a karşı ortak hareket etmesi gerektiğini savundu. Netanyahu’nun, İran’daki mevcut yönetimin devrilmesi halinde ülkenin Batı’ya yakın…